| Auteur |
Bericht |
|
keeper
|
Berichttitel: bericht hockey.nl Geplaatst: vr jun 25, 2010 09:24 |
|
 |
| Senior |
 |
|
|
Zoals iedereen op hockey.nl heeft kunnen lezen:
Jorgen Kwinkelenberg: 'Bij Breda staan de kraagjes omhoog' Home > Hoofdklasse > Nieuws - Datum: 24-Jun-2010 15:34 Door Reemt Borcherts Jorgen Kwinkelenberg werd tijdens het afgelopen seizoen weggestuurd bij Push. De aanvaller, op dat moment topscorer van de Overgangsklasse, speelt komend seizoen bij de rivaal van zijn oude club, Breda. Het liefst wil hij het vorige seizoen achter zich laten. ‘Ik wil er ook niet te veel over vertellen. Alleen kan ik zeggen dat Push en de staf zich door de spelersgroep hebben laten leiden. Er werd gezegd dat ik een uitzonderingspositie had. Maar niemand creëert een uitzonderingspositie voor zichzelf. Er had ook op een andere manier ingegrepen kunnen worden.' Het besluit van de club was rigoureus. Kwinkelenberg kon als hockeyer niet meer terugkomen bij de groenhemden. Maar de Zeeuw was nog wel bij de club in dienst, als jeugdcoördinator en coach van jongens C1. Hij hield zijn conditie op peil bij de Belgische club Dragons en Prinsenbeek, waar zijn broer coachte. ‘Over het aankomende seizoen heb ik met verschillende clubs contact gehad. Van een Hoofdklasser tot de Derde Klasse, van Den Bosch tot Prinsenbeek. Ik heb ook nog over een terugkeer bij Push gedacht. Maar de staf van het team hield de boot af, wilde het gesprek niet aangaan. Jammer dat het zo gelopen is.' Uiteindelijk viel de keuze van Kwinkelenberg op Breda, dat uitkomt in de Eerste Klasse. ‘Ik heb de overstap al eerder gemaakt. In 2005 ging ik van Push naar Breda. Daarna viel het team bij Breda uit elkaar en kwam ik terug bij Push. Ik weet dat er rivaliteit tussen de clubs bestaat. Dat ik bij Breda ga spelen komt niet door rancune. Ik ben niet uit mezelf vertrokken bij Push.' ‘Ik had ook voor een andere club kunnen kiezen. Maar Breda heeft ambities en een goede jeugd. We hebben een goede trainer (Remco van Wijk,red.) en willen promoveren. Ik vind het zelf ook wel gek. Maandag speelde ik bedrijfshockey op Breda en realiseerde ik me dat ik volgend jaar daar elke week rondloop.' Kwinkelenberg kent inmiddels de verschillende karakters van de clubs. ‘Push is bescheidener, meer de club van de middenklasse. Breda heeft meer positieve arrogantie, is meer de kakclub van de twee. Bij Push is het de mouwen opstropen, bij Breda staan de kraagjes omhoog.' Het komend seizoen gaat Push voor de titel. En wellicht ligt er ook een eervolle vermelding voor Kwinkelenberg te wachten. ‘De topscorerstitel vind ik minder belangrijk dan promoveren. Maar er moeten wel doelpunten vallen. Ik heb een aantal in mijn hoofd, 35. Zoveel maakte ik er ook in het seizoen 2006/2007 bij Push in de Eerste Klasse.'
Login or register to post comments
Geplaatst op 24-6-2010 door joop roffels Dit is zeker al het 3e artikel dat verwijst naar de"uitzonderingspositie" van Jorgen. Is er iemand, die daar een paar aansprekende voorbeelden van kan geven? Login or register to post comments
Ik ben wel benieuwd of iemand een antwoord heeft op de vraag van Joop Roffels op Hockey.nl, gezien het forum daar niet zo leeft post ik m hier maar.
|
|
 |
|
 |
|
Illuminati
|
Berichttitel: Re: bericht hockey.nl Geplaatst: zo jun 27, 2010 11:24 |
|
 |
| D8 |
 |
|
Wel typisch dat de topscoorder van de Overgangsklasse de afgelopen twee jaar (als hij tweede helft had gespeeld was hij dit weer geworden) geen club op Overgangsklasse of Hoofdklasse niveau kan vinden! Er zitten er volgens mij genoeg in de buurt Breda?! Were Di, Forward, Tilburg, Den Bosch. Hoe komt dat dan toch?  Misschien dan toch die uitzonderingspositie die hij niet zelf gecreëerd heeft? 
|
|
 |
|
 |
|
johannes
|
Berichttitel: Re: bericht hockey.nl Geplaatst: zo jun 27, 2010 12:18 |
|
 |
| Junior |
 |
|
|
Ja inderdaad, en daarbij komt het feit dat Kwinkelenberg, ondanks zijn vele doelpunten, niet zo populair is.. Als hij nou in plaats van bij Breda te gaan spelen, een jaar lang cursussen gaat volgen (hoe kan ik aardig zijn? hoe kan ik eens een grap maken die wél aanslaat? hoe kan ik voor minder haat jegens mij zorgen?), kan hij volgend jaar zo weer in de top van de overgangsklasse spelen. Voor de hoofdklasse is hij te traag.
|
|
 |
|
 |
|
Illuminati
|
Berichttitel: Re: bericht hockey.nl Geplaatst: ma jun 28, 2010 12:24 |
|
 |
| D8 |
 |
|
johannes schreef: Ja inderdaad, en daarbij komt het feit dat Kwinkelenberg, ondanks zijn vele doelpunten, niet zo populair is.. Als hij nou in plaats van bij Breda te gaan spelen, een jaar lang cursussen gaat volgen (hoe kan ik aardig zijn? hoe kan ik eens een grap maken die wél aanslaat? hoe kan ik voor minder haat jegens mij zorgen?), kan hij volgend jaar zo weer in de top van de overgangsklasse spelen. Voor de hoofdklasse is hij te traag. Een mooie toelichting. Dit verklaart dan in ieder geval het begrip uitzonderingspositie! Overigens wel triest omdat je slechte grappen maakt, dat je dan weg moet. 
|
|
 |
|
 |
|
joop roffels
|
Berichttitel: Re: bericht hockey.nl Geplaatst: di jun 29, 2010 22:07 |
|
Club: -
|
|
Niet triest als het om racistische grappen over homo's en negers gaat!
_________________ Joop biedt zijn excuses aan!
|
|
 |
|
 |
|
Illuminati
|
Berichttitel: Re: bericht hockey.nl Geplaatst: di jul 13, 2010 11:29 |
|
 |
| D8 |