Inloggen |  Forum |  WK 2010 VoorSpel |  Registreren |  Zoeken |  Help

Forumoverzicht » Tophockey » Oranje

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat gaat het (vernieuwde) Oranje doen op de Champions Trophy
 Nieuw bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 10:27 
Veteraan
Veteraan

Paul van Ass gaat met een (redelijk) experimenteel team naar de Champions Trophy. Wat verwacht u waar Oranje eindigt. (Plaats 1 t/m6)

Persoonlijk verwacht ik plaats 4!

Profiel  

Berichttitel: Re: Wat gaat het (vernieuwde) Oranje doen op de Champions Trophy
 Nieuw bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 10:55 
Erelid
Erelid

Wel,heb kaartjes voor de finaledag, verwacht dan het Vernieuwde Oranje niet in het midagprogramma.

Laatst bijgewerkt door uhuh op ma jul 26, 2010 23:42, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 16:32 
Mini
Mini

Club: Zuid-Laren
Heel erg goed wat Van As doet. De oude selectie heeft aangetoond niet goed genoeg te zijn en een aantal spelers ging door het ijs. Nu is het de beurt aan de vice wereldkampioenen jeugd. Aan de hand van een paar ervaren krachten, kunnen die nu 2 jaar rijpen. Niet meteen afschrijven die gasten, gewoon de tijd gunnen en vertrouwen geven. Alleen Huber erbij en Rohof eraf begrijp ik niet, maar ik heb er niks van gezien.

Profiel E-mail  

Nieuw bericht Geplaatst: do aug 05, 2010 19:48 
Veteraan
Veteraan

Bedroevend! We staan onderaan en zelfs degradatie dreigt uit de Champions Trophy poule. Alle geruststellende woorden van Paul van Ass ten spijt ziet het geheel er voortdurend erg sneu uit. Teveel fouten, het zogenaamde sprankelende spel is ver te zoeken, de Nederlandse heren leveren momenteel een wanprestatie is Duitsland, een wanprestatie die bovendien nog gedekt wordt door de uitspraken van een bondscoach die met zijn 'visie' aantoont te 'mager' te zijn voor die functie.

Laten we hopen dat Bunnik en Kruize nu eindelijk eens inzien dat het afgelopen moet zijn met het softe gedoe rondom Oranje. Aanpakken en zet Marc Lammers er maar op!!!

Dus... plaats vier die ik de heren toebedacht is ver uit zicht!

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: vr aug 06, 2010 12:21 
D8
D8

Wat mij nog het meest verontrust is dat we die goals niet tegen krijgen door het systeem (het is immers niet zo dat we worden weggecounterd) maar omdat we niet goed verdedigen in de cirkel. Dan maakt het niet uit hoe aanvallend of verdedigend je speelt, de spelers zijn er gewoon nog niet goed genoeg in. Dat leer je ze ook niet bij in twee jaar.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: vr aug 06, 2010 13:25 
Senior
Senior

Volledig eens met bovenstaande! Eindelijk een zinnige opmerking in dit hele verhaal. Nederland is absoluut te licht en (individueel) verdedigend gewoon niet goed genoeg.
Alleen tegen Australie kwam aan het licht dat je tactisch niet 70 minuten dit spelletje kunt spelen, de overige tegengoals kwamen met speel gemak tot stand door fouten. In de hoofdklasse wordt er niet zo naief verdedigd als in dit Nederlands team.

De coach lijkt me een prima teambuilder die tijd nodig heeft, maar verdedigend / qua selectie klopt er geen reet van.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo aug 08, 2010 16:33 
Mini
Mini

Club: Zuid-Laren
Iman Trafo schreef:
Bedroevend! We staan onderaan en zelfs degradatie dreigt uit de Champions Trophy poule. Alle geruststellende woorden van Paul van Ass ten spijt ziet het geheel er voortdurend erg sneu uit. Teveel fouten, het zogenaamde sprankelende spel is ver te zoeken, de Nederlandse heren leveren momenteel een wanprestatie is Duitsland, een wanprestatie die bovendien nog gedekt wordt door de uitspraken van een bondscoach die met zijn 'visie' aantoont te 'mager' te zijn voor die functie.

Laten we hopen dat Bunnik en Kruize nu eindelijk eens inzien dat het afgelopen moet zijn met het softe gedoe rondom Oranje. Aanpakken en zet Marc Lammers er maar op!!!

Dus... plaats vier die ik de heren toebedacht is ver uit zicht!

Nu het toernooi gespeeld is, lijkt het mij een beter moment om de ploeg te evalueren. Bovenstaande raakt kant nog wal, en toont aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten. Je kunt concluderen dat Australie een absolute straatlengte voor loopt op de rest van de ploegen. En dat de overige ploegen zeer wissalvallig hebben gepresteerd, wat inherent is aan een verjonging.
Nederland heeft sinds tijden niet met zoveel energie en passie gespeeld als dit toernooi. Ze hebben 60 min lang mee gekund in het niveau van Australie en slaagden er zelfs in om de aussies onder druk te zetten en zodoende in balbezit te komen. Jongens als Hofman, Kemperman en Herzberger kunnen van wereldniveau worden en Jaap Stockmann heeft de laatste 2 wedstrijden laten zien een waardig vervanger te kunnen worden van Vogels. Daarnaast heeft Nederland met van der weerden een prima verdediger met een in potentie geweldige corner in huis.
Hier tegenover staat dat de ploeg erg wisselvallig presteert, en het soms een chaos is. Doordat Nederland mandekking speelt zijn er veel spelers die uit positie lopen bij balverlies en de ruimtes zijn dan enorm. Ik vind het niet realistisch om met deze ploeg 70 min lang te pressen op dit niveau, zkr niet omdat Nederland teveel matige verdedigers heeft, die hun duels kinderlijk verliezen (Australie kan dit bijvoorbeeld wel). Dit is absoluut de juist ingeslagen weg en ik vind dat de coach en de spelers de tijd moeten krijgen om dit plan te laten slagen. Twee jaar lang trainen met elkaar, veel ballen afpakken en leren killen. Ronald Brouwer inruilen voor Huber (die het oranje shirt zeer onwaardig is) en Taeke weer terug (2 wereldcorners in de ploeg, altijd minimaal 1 binnen de lijnen). Mogelijk stroomt er uit jong oranje nog wat door en dan kan het best wat gaan worden in de toekomst.

Profiel E-mail  

Nieuw bericht Geplaatst: zo aug 08, 2010 16:47 
Veteraan
Veteraan

Achteraf is het makkelijk praten! Vooraf zou dit een briljante analyse geweest zijn! Feit is dat Oranje weliswaar met brons terugkeert, maar gisteren met 7 door Duitsland verprutste strafcorners (en uiteraard fantastische reddingen van Jaap) door het oog van de naald is gekropen.

Vandaag zeer overtuigend en een verdiende bronzen plak.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo aug 08, 2010 19:08 
Erelid
Erelid

De eerste paar wedstrijden was het gemis van Vogels pijnlijk zichtbaar. Stockman heeft het de laatste twee wedstrijden gelukkig goed opgepakt. Hofman speelde erg goed dit toernooi. Hertzberger stelde weer eens erg teleur, het is dat je weet wat hij kan. Huber idd te licht bevonden; met Brouwer kan Nederland nog een stuk gevaarlijker zijn. En als we dan achterin nog wat zekerheid inbouwen door GJ Derkx er weer in te zetten, kan het best nog wel eens goed komen.

Dan alleen die commentator nog. Wat een kwakzalver is die Kooke toch, hij ziet zo vaak niet wat er gebeurt en maakt er dan maar wat van. Ik erger me verschrikkelijk aan hem, maar misschien ben ik de enige...?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Tophockey » Oranje