Inloggen |  Forum |  WK 2010 VoorSpel |  Registreren |  Zoeken |  Help

Forumoverzicht » Tophockey » Hoofdklasse

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Entree heffen in Hoofdklasse/Play-offs?
 Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 15:02 
Lid 'Club van 1000'
Lid 'Club van 1000'

Club: Roomburg
HGC volgt:

Een noviteit is de entree die de play-off clubs gaan vragen voor de wedstrijden. Daar wordt al tijden over gesproken tussen de hoofdklasseclubs. HGC gaat daar aan meedoen. Voor de halve finale wordt een (bijna symbolische) bijdrage gevraagd van € 2,- pp. Ofwel 1 consumptiemunt…. Deze bijdrage is alleen bedoeld als bijdrage in de te maken kosten. Om te voldoen aan de regels en eisen die de KNHB en de Gemeente nu eenmaal stellen moeten wij veel kosten maken. Denk aan extra tribunes, verkeersregelaars, beveiliging etc. etc. Door een bijdrage te vragen beperkt dat een beetje het financiële risico dat we als club lopen. Uiteraard mogen kinderen (t/m 10 jaar) kosteloos naar binnen. Wij rekenen op uw begrip en medewerking!

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 15:13 
Mini
Mini

Club: clubloos
Beste heren (en misschien een dame), sta me even toe om gek te gaan doen hier.

Zou een volgende stap een beursgang kunnen worden van HC Bloemendaal of OZ of Amsterdam in navolging van AFC Ajax? Immers men dient toch bronnen aan te boren voor de begroting. Okay verklaar me voor gek maar niemand dacht toch 30 jaar geleden dat er "grote herensalarissen" betaald zouden gaan worden in de hockeysport. Wie had er gedacht dat er entree geheven zou gaan worden buiten een EHL, buiten een CT, EK, WK en OS? Ik lees graag uw toekomstvisie.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 18:58 
Mini
Mini

haighton schreef:
Beste heren (en misschien een dame), sta me even toe om gek te gaan doen hier.

Zou een volgende stap een beursgang kunnen worden van HC Bloemendaal of OZ of Amsterdam in navolging van AFC Ajax? Immers men dient toch bronnen aan te boren voor de begroting. Okay verklaar me voor gek maar niemand dacht toch 30 jaar geleden dat er "grote herensalarissen" betaald zouden gaan worden in de hockeysport. Wie had er gedacht dat er entree geheven zou gaan worden buiten een EHL, buiten een CT, EK, WK en OS? Ik lees graag uw toekomstvisie.

wie weet komt er ooit zo'n dag maar het lijkt me sterk dat, wanneer het moment aanbreekt dat hockeyclubs dergelijk grote instellingen zijn, ze ook daadwerkelijk voor een beursgang zouden kiezen aangezien dit de AFCA uiteindelijk toch niet zo gunstig uitkwam.( afgelopen jaren hebben ze hier toch problemen mee gehad???) Er zit nu nog genoeg rek in het aanboren van bronnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan meer uitzendtijd, grotere sponsordeals, en dan natuurlijk ook opbrengsten vanuit merchandising en kaartverkoop. Eer dat een beursgang noodzakelijk is zullen eerst deze bronnen volledig moeten zijn uitgeput denk ik. Maar zeg nooit nooit :)

Profiel E-mail  

Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 22:49 
Mini
Mini

Het opmerkelijke vind ik dat een beursgang bij buitenlandse voetbalclubs (Engeland en Duitsland) vaak wel goed uitpakken. Maar ik ben het helemaal met je eens dat hockeyclubs eerst alle andere bronnen moeten uitknijpen (Merchandising > Fanshop???). Oefenwedstrijden van HC Bloemendaal in de "provincie" met toegangprijzen uiteraard, zoals je nu wel ziet met het nationaal team dat wel eens een oefenpot speelt bij een "kleiner" club. Ik denk en vermoed dat er nog wel geldstromen zijn aan te boren en dat er niet altijd een beroep hoeft te worden gedaan op de eigen leden (contributieverhoging > buiten de indexering dan van de contributie)

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 22:58 
Veteraan
Veteraan

Met alle respect.... een beursgang is alleen weggelegd voor bedrijven met goede begrotingen, balansen en verlies en winstrekeningen. De huidige hoofdklasseclubs kennen helemaal geen bedrijfsmatige aanpak. Het zijn organisaties die draaien op hardwerkende (onbetaalde) bestuurderen die ook geen winstoogmerk hebben (voorwaarde voor een beursgang) en dus niet eens in aanmerking komen voor een beursgang. Jammer... een utopische gedachte... die niet realiseerbaar is Robert. De centjes zullen ergens anders vandaan moeten komen.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: zo mei 30, 2010 23:01 
Mini
Mini

Club: Qui Vive
Vindt het een slecht idee, moeten wij de kant op van het voetbal??
Volgens mij is het juist de charme dat je een goeie play-off pot gratis kon zien,
je geeft geld toch wel uit aan consumpties. Ik was bij HGC vandaag en die 2 euro is niet
veel maar hier begint het mee! Over 5 euro wordt ook al gesproken nog even en we gaan richting
de 10, nou vriendelijk bedankt maar dan blijf ik wel lkkr thuis. Nog even en je hebt een seizoenskaart nodig!!!

Laat hockey lkkr zijn charme hebben, wat eerder hierboven is aangegeven, als je kandidaat play-off bent dan hou je er wel rekening mee in de kosten en moet je niet gaan zeuren dat je op kosten gejaagd wordt. Contributie schiet al de lucht in links en rechts in combinatie met een prestatie-toeslag voor de 1e lijn-teams lijkt mij dat clubs dan genoeg binnen krijgen.

Profiel E-mail  

Nieuw bericht Geplaatst: ma mei 31, 2010 00:09 
Mini
Mini

Beste Iman, toch wel jammer dat we niet het eeuwige leven hebben. Dan zouden we beide getuige kunnen zijn wat de toekomst allemaal brengt. Waarbij ik wil aantekenen dat ik niet gelijk hoef te krijgen. Want daar gaat het mij niet om. Tenzij ik invloed zou hebben op waar het naar toe moet gaan volgens mijn ideen dan.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: ma mei 31, 2010 14:54 
Junior
Junior

@ Ingwe. Ik vind hockey veel te leuk en betaal graag. Als een (klein bedrag) je weerhoudt te komen, betwijfel ik de motivatie om überhaupt te komen kijken. Weer een plekje vrij voor andere hockeyliefhebbers.

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Forumoverzicht » Tophockey » Hoofdklasse