Citaat:
Kampong boos op Herman Kruis
Onlangs werd de 21-jarige Michelle van der Pols die speelt bij Kampong, als stagespeelster toegevoegd aan de selectie voor het wereldkampioenschap. Bondscoach Herman Kruis eiste van de talentvolle middenvelder dat voor 7 juni duidelijk was bij welke club ze speelt. Dat werd SCHC. Bestuurslid tophockey Bart de Vuijst is not amused. "Bij Michelle krijg ik het idee: heeft zij zelf die keuze gemaakt of is die opgedrongen door de bondscoach? De bondscoach roept dat de speelsters moeten beslissen voor een bepaalde datum, terwijl de competitie pas in oktober begint. Wij hebben nog iets langer nodig om een handtekening te krijgen van onze versterkingen. Dus snappen we dit niet. Ik kan me niet voorstellen dat Michelle niet liever bij ons was gebleven." Saillant detail is dat de aanvoerder van het Nederlandse elftal, Janneke Schopman, uitgebreid met Van der Pols heeft gesproken over een overstap. Schopman is vanaf komend seizoen coach bij de vrouwen van SCHC. De frustratie bij Kampong is groot en het vertrek van een echte Kampongspeelster naar een club van vergelijkbaar niveau is moeilijk te accepteren in Utrecht. Utrechts Nieuwsblad
mede door deze overstap, maar ook die van verhage en verheul naar SCHC, van As naar Laren gaat het in de vrouwen hoofdklasse steeds minder spannend worden!
Amsterdam, Laren, SCHC en Den bosch kan je bijna nu al invullen aangezien 95% van het Ned elftal bij 4 clubs zit... Hoe komt dit, is dit geld of vanuit het Ned elftal "opgedrongen" en wat is er aan te doen...
Dat clubliefde verder weg is dan ooit was al lang duidelijk, maar wil je op deze manier meedoen aan de play-offs moet je wel flink versterken uit het buitenland...
uw mening graag!